Internationaal Semester @ HKUST

Cultuurshock

Op dit moment zit ik lekker op het dakterras te werken aan een project en ik dacht: 'ga even studieontwijkend gedrag vertonen'. Ondertussen is de temperatuur hier in Hong Kong gedaald naar een schappelijke 24 graden en met de lagere luchtvochtigheid maakt dit het een zeer aangenaam klimaat.

Afgelopen zondag heb ik iets merkwaardigs meegemaakt. Het Marco Polo Octoberfest stond op het programma en met een groep van 10 man zijn we eens wezen kijken. Allereert de locatie: gelegen op een parkeerplaats met uitzicht op de skyline van Hong Kong at night kon het niet beter. Bij binnenkomst kregen we meteen een pul in onze handen gedrukt en kon het beginnen.Ondertussen stond een Duitse schlager band het publiek (95% chinees) te vermaken met de welbekende nummers. Het was dat niemand verkleed was, want anders zou ik denken dat het carnaval was. Het bier vloeide rijkelijk, en de stemming werd steeds gezelliger. (misschien heeft het wat met elkaar te maken?) Niet veel later stond de tent op zijn kop. Wat een super avond! Ik heb gigantisch moeten lachen om de mensen die er rondliepen, en om te zien hoe chinezen compleet uit hun dak gingen. Het blijft toch fascinerend hoe enthousiast en uitbundig ze kunnen worden van iets heel simpels.

Kortom, het was een superavond, maar wel een kleine cultuurshock. Tot snel!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!